LKT Kursusplan 2023

Kære medlem
Kursusåret 2023 blev året, hvor LKT går digital. Ikke bare digital i gængs forstand, men med et kursuskatalog, som er digitalt og interaktivt. Vi håber, du vil tage godt imod nyheden. Nu skal du ikke længere klippe i kataloget med en fysisk saks – og finde frimærket frem for at sende din tilmelding.
Hvor er så det digitale islæt i selve kursusindholdet? Ja, det er der ikke meget af i kursusprogrammet for 2023. LKT skønner, at op mod 80 % af medlemmerne i LKT er digitale i en eller anden grad. Det kan være alt fra et digitalt journalprogram til en fuldt digitaliseret klinik. Der skal være plads til flere behandlings- og fremstillingsformer – og til at være lige præcis så digital, som man vil. De senere års kurser har i den grad været præget af den digitale udvikling. Og det er fantastisk at se, hvordan faget har rykket sig. Og hvordan du som medlem løser udfordringerne i din arbejdsdag.
Kurserne i 2023 har fokus på relationer. Både dem mellem mennesker og maskiner, dem mellem den kliniske tandtekniker og faget – men også dem mellem den kliniske tandtekniker og patienten. For relationer fylder stadig i den digitale tidsalder – og er måske i den grad vigtigere end nogensinde.

Vel mødt på kurserne i 2023!