07. mar. 2025, 09.30 – 08. mar. 2025, 13.00
Sinatur Hotel Storebælt, Østerøvej 121, 5800 Nyborg
Kommunikation og arbejds-flow-optimering
Velkommen til LKTs forårskursus, hvor vi fokuserer på, at styrke dine kommunikationsfærdigheder med både medarbejdere og patienter samt optimere arbejdsflowet på din klinik. Kurset giver dig en professionel tilgang til patienter og medarbejdere og øger effektiviteten i din klinik, så det kan ses på din bundlinje. Ja, vi lover en masse… Hvis du kommer med åbent sind og et ønske om at ændre, så skal det nok lykkes….
Fredag d. 7. marts kl. 9:30 (Let morgenmad fra kl.9:00)
Om fredagen arbejder vi med en effektiv og positiv tilgang i din kommunikation og konflikthåndtering. Både når du taler med dine medarbejdere og dine patienter. Du får konkrete redskaber til, hvordan du håndterer kommunikationen baseret på teori og praktiske erfaringer. Rune Strøm, forfatter og kommunikationsekspert præsenterer redskaber, som du kan bruge i en hektisk og udfordrende arbejdsdag, så medarbejdere og patienter bliver medspillere i stedet for modspillere. Du kommer selv i spil, da dagen fungerer som en workshop. Så når du møder ind mandag morgen på klinikken, kan du straks gå i gang med at bruge redskaberne. Du får indsigt, masser af grin og alvor og et effektivt indblik i kommunikationens enorme kraft.
Lørdag d. 8. marts kl.9:30 – 13:00
Om lørdagen fortæller klinisk tandtekniker Christoffer Esfandiari om hans rejse sammen med cheftræner i Navitas, Jens Løgstrup, fra nystartet klinik til strømlinet klinik. Jens har fulgt Christoffer i hans arbejde på klinikken og har bl.a. vurderet kommunikationen i forhold til patienten, kigget på arbejdsflowet, tilrettelæggelsen af arbejdsdagen og fordelingen af arbejdsopgaver. Resultatet er til at føle på! Simple ændringer har øget antallet af nye kunder, der igangsætter deres behandling hos Christoffer, mindre spildtid, større arbejdsglæde – og ikke mindst en positiv ændring på bundlinjen.
Kursusindhold:
Forståelse af vigtigheden af god og effektiv kommunikation
Teknikker til at forbedre din mundtlige kommunikation i det daglige
Konflikthåndtering
Skab tillidsfulde relationer med patienter
Effektive metoder til at forklare behandlingsplaner
Håndtering af patientens bekymringer og forventninger
Identifikation af flaskehalse i arbejdsprocesserne
Implementering af effektive systemer og procedurer
Hvad opnår du?
Øget patienttilfredshed og loyale kunder
Forbedret samarbejde og produktivitet på klinikken
Reduktion af fejl og ineffektivitet i arbejdsprocesserne
Pris:
Kursusdeltagelse fredag inkl. frokost kr.750,-
Middag fredag aften eksklusiv drikkevarer kr.325,-
Kursusdeltagelse lørdag inkl. frokostpose kr.450,-
Kursusdeltagelse hele kurset med overnatning i enkeltværelse kr. 2300,-
Kursusdeltagelse hele kurset med overnatning i dobbeltværelse kr.1.600,-
C medlemmer betaler derudover kr. 500 i kursusgebyr
Lokation:
Storebælt Sinatur Hotel & Konference
Østerøvej 121
5800 Nyborg
OBS: Efter tilmelding får du tilsendt en mail med en bekræftelse.
Tjek gerne spam filteret, hvis ikke du har modtaget bekræftelsen efter nogle minutter.
Vi er tilgængelige på telefon 3311 2800 mandag, tirsdag og torsdag kl. 09.00 til 14.